ПРО ЛЮДЕЙ, ЯКІ ЖИВУТЬ ДЛЯ ІНШИХ

Відповіді

У кожному короткому ролику герої говорять про себе, про країну, про життя, страхи, сенси, пошуки, розчарування та головні відкриття

«Інша справа, що у нас буде не одна, а дві юрисдикції. Частина людей не буде об`єднуватися, а буде знаходитися в підпорядкуванні Московському патріархату. Мають право. Ми за це стояли и боролись…Взагалі Україна одна з найполіконфесійних держав»
Коментувати
«Визнав реальність агресії і людських страждань. І у відповідь на це вирішив втрутитися в українську ситуацію всіляко, сприяв формуванню визнаної автокефальної церкви України. І через факт визнання реальності став затребуваний в Україні».
Коментувати
«Московське православ’я від часів Синоду, коли ще було Відомство православного сповідання, бачить ієрархію і владну вертикаль. Патріарх, митрополити, архієпископи, єпископи, архієреї, панотці... Усе це сильно нагадує дивізію радянської армії. У Київському патріархаті був такий самий розклад…».
Коментувати
"Коли ми говоримо про якісь позитивні речі, ми розуміємо, що є світло і тінь. І за кожним позитивним феноменом може стояти щось небезпечне. Тобто в дискусії вже згадують люди, що коли з'явиться одна помісна церква, вона може впасти в гординю... у свою спокусу влади над іншими. Це може статися. Така небезпека є. Але звідси не випливає теза, що церковний імперіалізм -- це правильно".
Коментувати
"Причому я не хочу сказати, що московська матриця несприйнятна в очах Бога. Я не маю права таке казати.  Я цілком довіряю духовній літературі, яка описує великі прояви духовності в Московському патріархаті, в Росії... Ми всі створені Богом. Я не буду ламати їх матрицю, але я не хочу, щоб ламали нашу".
Коментувати
"…а в тому, що я не можу прийняти, коли ієрархія Московського патріархату не піднімається, коли вся аудиторія вшановує героїв, які загинули. Це означає, що ця ієрархія не є представником українських православних в Московському патріархаті. А навпаки -- є представником російських  -- в Україні"
Коментувати
«Але треба розрізняти природу церкви (її основу) та її адміністративні структури. Те, що всередині церкви створює людина, апріорі недосконале. Воно рано чи пізно ламається. Щоб полагодити поломку, її треба виявити. А отже, можлива критика адміністративних структур і певних аспектів церковного життя».
Коментувати
«Особливо православних. Крім Київського патріархату, Греко-католицької церкви та всієї Всеукраїнської ради релігійних організацій, Майдан підтримали чимало і в Московському патріархаті. Однак із початком війни це зближення розгорнулося назад».
Коментувати
«Зробити свій вибір на користь держави, яка справді доклала чимало зусиль до отримання Томосу. Чи — на користь суспільства, яке дало початковий поштовх автокефалії. Перші сигнали, отримані нами, — тривожні…поки що вибір робиться на користь держави. І цього треба уникнути в будь-який спосіб».
Коментувати
«І, власне кажучи, те, що я роблю, що кажу зараз, великою мірою є наслідком того, чого він мене вчив. Хоч би як парадоксально це звучало. І тут жодних емоцій і сантиментів у мене немає. Я поважаю його вибір. Але не приймаю його. Чому, власне, й пішов із тих позицій, які мав у російській церкві».
Коментувати
«…не брати до уваги реалій, йти у фарватері російської політики стосовно України. Що передбачало відмову Україні у праві існувати як державі. Відмову українцям у праві існувати як народ і захищати себе від агресії. Більш того, він не просто не визнав агресію Росії, а й сприяв їй. І це його свідома помилка».
Коментувати
«Інше питання, що сама нова українська церква вже зіштовхнулася зі спокусою взяти участь у політичних кампаніях. У тому числі на користь нинішнього президента. Вже є очевидні сигнали, які дозволяють припустити, що ця участь буде помітною».
Коментувати
«Якщо об’єднана церква зробить свій вибір на користь держави, то ми будуватимемо, по суті, російську церкву, тільки з українським знаком. Українська церква має бути в діалозі з державою. Але ще більше вона має бути в діалозі з українським суспільством. Не брати участь у політичних кампаніях — передвиборних, президентських, парламентських...».
Коментувати
«Найбільшим компонентом помісної церкви є Київський патріархат, у якого були свої традиції. І вони були привнесені в цю структуру патріархом Філаретом. Зокрема з його радянського минулого.  Але хочу, щоб їх стало якомога менше. Є багато питань. До процедури голосування, в тому числі».
Коментувати
«І я можу тут щиро сказати, що фінал планувався понад рік тому. Але склалося так, як склалося. Питання в тому, чи допоможе цей збіг у часі виборчій кампанії президента Порошенка чи, навпаки, зашкодить. Тут дуже важливе відчуття міри. В обох сторін».
Коментувати
«Її ніхто звідси не проганяв. Для того, щоб залишитися, вона мусила дотриматися лише однієї умови: визнати й прийняти нову реальність України. І тоді для неї було б місце в Україні. Не номінальне, — це завжди залишиться, як і залишаться люди, які будуть і мають повне право ходити у храми МП. А реальне. Проте на рівні смислів, які продукує ця церква, вона вже стала для дуже багатьох людей чужою. І в цьому основна її драма».
Коментувати
«Держава колись повинна була взяти в цьому участь. Заради власної безпеки. Позиція Московського патріархату по відношенню до ситуації в Україні, до війни з Росією, вимагала рішучих дій. Але громити і саджати не дуже відповідний метод. Тому створення власної помісної церкви - це досить грамотний переклад конфлікту в більш мирне русло».
Коментувати
«Я думаю, що цілу купу претензій можна висунути не лише Московському патріархату. Тому що православна церква будь-якого відтінку і приналежності все менше є якимось моральним авторитетом. Тому дуже багато світських людей, які хотіли б поважати церкву, чекають її очищення».
Коментувати
«Думаю, навряд чи. Церква — це структура, яка в хорошому сенсі консервативна. Тобто вона не може гнатися за будь-якими поточними речами. І якщо ми бачимо в Донбасі ікони з Моторолою, то це зовсім не означає, що в українській помісній церкві цієї ж хвилини мають з’явитися ікони з мучениками Небесної Сотні. Вони, безумовно, того гідні. Але…».
Коментувати
«Я дуже хотів би, щоб церква зберегла імпульс, отриманий на Майдані. Щоб вона обрала шлях діалогу з громадянським суспільством, шлях прийняття іншої точки зору. Це не мусить бути церква з монолітною національною ідентичністю, з виключно національною програмою».
Коментувати